My Blog

Bouwbegeleider: de belangrijkste schakel tussen aannemer en opdrachtgever

Bouwbegeleider

 

Bouwaannemers worden vaak gezien als leveranciers van arbeid, materialen en diensten. Dat is slechts een deel van de puzzel. Een succesvolle aannemer is ook een ondernemer met systemen om de relaties met de klant te beheren vanaf het voorstel tot de voltooiing, inclusief projectcontrole, kostenberekening en rapportage. Bouwprojecten moeten gedurende hun hele levenscyclus onder toezicht staan van het management. Wanneer u voor het eerst met een nieuwe klant of onderaannemer werkt, moet u vertrouwen wekken en uw bekwaamheid als betrouwbare zakenpartner bewijzen. U moet ook aantonen dat u over de managementvaardigheden beschikt om zelfstandig een succesvol aannemingsbedrijf te runnen. Hier kan u terecht voor een bouwbegeleider , en hier volgen enkele tips om dit niveau van succes te bereiken:

Vertrouwen opbouwen met bewijs van integriteit

Het aannemen van een nieuwe zakenpartner moet een weloverwogen beslissing zijn. Voordat u uw vertrouwen in iemand stelt, moet u hun achtergrond controleren en zien of ze een goede reputatie hebben. Als algemene regel moet u de geloofsbrieven van een potentiële partner bevestigen bij andere aannemers die met hen hebben samengewerkt. Wat zoekt u in een aannemer? Zoals bij elke zakelijke relatie bent u op zoek naar integriteit en vertrouwen. Een aannemer die liegt of bedriegt is geen betrouwbare partner. Hoe je het ook bekijkt, integriteit is een moeilijk te definiëren en te kwantificeren kwaliteit. In wezen gaat het om eerlijkheid en vertrouwen. Maar het vereist ook een zekere mate van geraffineerdheid en verfijning.

Toon geloofwaardigheid door blijk te geven van bekwaamheid

Succesvol contracteren vereist zeer technische vaardigheden en een brede kennis van verschillende bouwdisciplines. Maar zonder het vermogen om vertrouwen op te bouwen en een positieve werkrelatie met klanten op te bouwen, stelt deze knowhow niet veel voor. Om geloofwaardigheid op te bouwen als competente projectmanager moet u uw klanten laten zien dat u hun project van begin tot eind kunt beheren. U moet uw bekwaamheid aantonen door de verwachtingen van uw klanten te beheren, uw budget te beheren, de omvang van het project te beheren, kwaliteitsproblemen te beheren en de timing van het werk te beheren.

Wees transparant en collaboratief met regelmatige rapportering.

Transparantie is een belangrijk communicatiemiddel in de bouwsector. Het is een ethische, wettelijke en praktische manier om goed management aan te tonen. Het begint allemaal met regelmatige rapportage. U, als projectmanager, moet regelmatig aan uw klant rapporteren over de voortgang van het project. U kunt dit op verschillende manieren doen, bijvoorbeeld door wekelijks een e-mail te sturen, een projectrapportage-document op te stellen of een online projectrapportage-website te maken. Met al deze methoden kunt u communiceren, georganiseerd blijven en de samenwerking verbeteren.

Conclusie

Of u nu een bouwbedrijf of een adviesbureau bent, u zult altijd projectpartners op het terrein hebben. Projectpartners zijn mensen met wie u samenwerkt aan een project. Dit kan uw aannemer, architect of ingenieur zijn. U zult waarschijnlijk ook projectpartners hebben die niet aan het project deelnemen. Dat kan een klant of een andere consultant zijn. Bij het beheren van projecten werkt u voortdurend samen met projectpartners. Het is belangrijk om te begrijpen hoe u deze relaties moet beheren als ze niet met uw eigen bedrijf zijn.

Comments Off on Bouwbegeleider: de belangrijkste schakel tussen aannemer en opdrachtgever